Soul Food VS Raw Food
" Global Design Research is a journey to the five continents to trigger a
discussion with designers and craftsmen on their disciplines and in a
wider perspective on cultures, customs, know-how, habits and traditions. At the end of this non-exhaustive round the world trip, the aim will be
to have created a collection of objects linked to food in the broad
sense of the word, through selection only, so as to demonstrate and
develop views and a conclusion to this project under the form of a
publication as well as an exhibition in 2014 in collaboration with Depot
Basel. "
Global Design Research is a research project in the field of design led
by Sibylle Stoeckli, products and industrial designer, who graduated
from ECAL in 2004.
Global Design Research
29/08/2013
24/07/2013
vu # 59
In the mood for gelato
Si vous êtes du genre à ne jamais savoir quel parfum de glace choisir, voici la solution: prenez celui qui correspond le mieux à votre humeur du moment.
Un travail réalisé dans le cadre du Masters Workshop de la School of Visual Arts (NYC) à Rome par Elysse Ricci.
Si vous êtes du genre à ne jamais savoir quel parfum de glace choisir, voici la solution: prenez celui qui correspond le mieux à votre humeur du moment.
Un travail réalisé dans le cadre du Masters Workshop de la School of Visual Arts (NYC) à Rome par Elysse Ricci.
cliquer sur l'image pour agrandir, ou la voir mieux ici
19/06/2013
vu # 58
d'un été à l'autre
Pierre Desproges, Textes de scène, inédit.
The Carton, Autumn 2012, # 3, cover.
"A l’instar de l’androgyne, jamais tout à fait mâle et pas
vraiment femelle, la tomate n’est pas le fruit qu’on nous dit, ni le
légume qu’on voudrait nous faire croire. Le charme envoûtant de son goût flibustier tient tout entier dans cette
trouble ambivalence, sel acide et sucre amer, qui vous explose en bouche
quand vous croquez dedans. La tomate se mérite. (…) "
Pierre Desproges, Textes de scène, inédit.